Wielkie-wystawne czy skromne i oszczędne przyjęcie weselne?

Ślub i wesele to wydarzenia, które planujemy dużo wcześniej. Rezerwujemy salę, fotografa, zespół lub DJ’a, konsultanta ślubnego lub firmę dekoratorską. Wszystko musi być zapięte na przysłowiowy „ostatni guzik”, ale być może i takie za rozsądną cenę. Należy zwrócić szczególną uwagę na usługi na których oszczędzać nie powinno się, na pewno należą do nich: zespół/DJ, fotograf oraz kamerzysta. Zespół lub DJ powinni być dobrzy w swoim fachu, gdyż to głównie na ich barkach spoczywa dobra zabawa gości. Często, ostatnimi czasy zdarza się tak, iż DJ występuje z wodzirejem, który bardzo dobrze rozbawia gości i staje się (oczywiście oprócz Państwa Młodych) duszą towarzystwa.

Fotograf i kamerzysta są równie ważni, gdyż to od nich zależy jakie będziecie mieć pamiątki ślubne. Zarówno zdjęcia jak i płyta z uroczystości zaślubin jak i przyjęcia pozostaje nie tylko Waszą pamiątką ale i wszystkich gości.

Jeśli Wasze podejście jest zgodne, to wybór danej usługi z obustronnym kompromisem nie będzie problemem. Każde przyjęcie można zorganizować z ograniczonym budżetem. Nie jest jednak powiedziane, że nie trzeba poświęcić poszukiwaniom nieco więcej czasu.

Podpowiem, na czym możemy nieco zaoszczędzić:
suknia i garnitur – tutaj ceny mają bardzo duże wahania, suknie można uszyć u krawcowej już za 800,00zł lub kupić w sklepie lub u projektanta mody ślubnej nawet i za 8000,00zł, górna granica praktycznie tutaj nie istnieje. Szyjąc suknię ślubną będzie na pewno taniej, ale odszycie takiej jakbyśmy chcieli nie zawsze wychodzi. Sposobem na poczynienie oszczędności może też być wypożyczenie sukni ślubnej, ale tu trzeba się też liczyć z kosztami uszkodzonej kreacji, którymi możemy zostać obciążeni po przyjęciu. Garnitur ślubny należy wybierać tak, aby miał też on swoje zastosowanie po weselu. Tutaj też rozbieżności w cenie są wielkie, to wszystko zależy w czym gustujemy i ile chcielibyśmy zaoszczędzić.

samochód – to kwestia naszego wyboru, czy będzie to samochód nowoczesny, którego wypożyczenie wynosi ok 600,00zł czy samochód typu retro, bryczka czy limuzyna, których koszty kształtują się od 1000,00zł w górę. Można też zorientować się wśród znajomych i rodziny, czy ktoś nie ma samochodu, który akurat nas by interesował. Na pewno cena takiej usługi byłaby wtedy konkurencyjna.

dekoracja – najczęściej wykonywane są dekoracje sali, kościoła i samochodu. Jeśli natomiast chcielibyście poczynić oszczędności proponuję zrezygnować z dekoracji kościoła. W każdym kościele, na każdą niedzielę zamawiane są żywe kwiaty, kwestia tylko koloru, który możecie wcześniej uzgodnić, jeśli dekoracją kościoła zajmują się np. siostry zakonne. Siostry takie niekiedy też wykonują materiałowe dekoracje, warto więc się zorientować, a koszty takiej dekoracji będą na pewno niższe jak zewnętrznej firmy. Zdarzyć się może też tak, że w danym kościele odbywa się parę ślubów w jednym dniu, wtedy najlepiej wynająć jedną dekoratorkę a koszty rozdzielić na wszystkie pary.
Dekoracje sali weselnej, jeśli nie jest stała a bardzo chcecie ją mieć należy wykonać samemu lub zatrudnić do tego zewnętrzną firmę dekoracyjną. Najlepszym wyjściem z sytuacji byłoby znalezienie sali w gestii której jest dekoracja: stołu Państwa Młodych, stołów gości z kompozycjami najlepiej żywych kwiatów, ściany za Państwem Młodych oraz kompozycji kwiatowych w paru miejscach na sali. Kiedy wkracza firma dekoratorska strojne bukiety w wazonach można zastąpić skromniejszymi, a takie kwiaty jak róże, mieczyki czy słoneczniki najpiękniej wyglądają samotnie w wazonie. Bukiet na stół Państwa Młodych powinien być za to bogaty i dostojny, na nim nie należy zbytnio oszczędzać. Można wybrać sezonowe kwiaty, przez co uda się także obciąć koszty.
Najlepszym wyjściem w związku z dekoracją samochodu byłoby jego wypożyczenie wraz z gotową dekoracją w cenie wynajmu. Jeśli jednak musimy zorganizować taką dekorację, najlepiej zatrudnić profesjonalną firmę lub samemu kupić gotowe dekoracje i zatrudnić drużbów do ich zamontowania.

Na koniec jeszcze wspomnę o jednej z najistotniejszych kwestii, a mianowicie kwestii gości. Nie „tnijcie” kosztów na skracaniu listy gości, zaoszczędzić możecie na tzw. kosztach stałych, natomiast czasu nie da się cofnąć i gości, których „skreśliliście” z listy nie uda się kolejny raz zaprosić na Wasze wesele.

Dodaj komentarz

Proszę wypełnić wszystkie pola formularza. Adres e-mail nie będzie opublikowany.